Populära inlägg

onsdag 23 november 2011

Warrior

Idag blir det bara ett kort, snabbt inlägg i bloggen. Jag har precis lyckats se filmen Warrior och jag kan bara säga så att delas det inte ut en Oscar till någon i rollbesättningen är det oerhört underligt. Bandet The National står till tjänst med två otroligt passande låtar i Start a war och About today. Nick Nolte, Tom Hardy och Joel Edgerton gör riktigt bra porträtt av en manglad, krossad familj. Jag ska inte avslöja för mycket men filmen berörde mig på ett personligt plan och väckte känslor som för det mesta lurar under ytan. Om ni känner mig så förstår ni nog. Har ni möjlighet hoppas jag ni ser filmen.







Som sagt var, idag ett mycket kort inlägg. På fredag kastar jag in ett lite längre om mina tankar på hur skolan förenklar lite saker från svunnen tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar