Populära inlägg

söndag 27 november 2011

Höstens mörker

I höstens mörker har en stor fotbollsprofil lämnat scenen och sin familj bakom sig. Den walesiska förbundskaptenen Gary Speed, 42 år gammal, har avlidit. Nyheterna som visats under dagen pekar på att han har valt att avsluta sitt eget liv. Orsaken är okänd hittills och familjen har bett att lämnas ifred.

Två Newcastle-legender. Sir Bobby och Gary Speed.


Denna årstiden tvingar fram det mörkast och ibland värsta hos många människor.
Det är nio månader sen min bror gick bort på samma sätt, sorgen har djupa spår hos hans närstående. För min egen del går det inte en dag utan att jag funderar på om jag kunde gjort något annat, funnits där någon gång när det behövdes. Sanningen är att jag aldrig gjorde det.
Mitt råd blir därför, ta hand om er, våga prata med era närmaste och era vänner eftersom alla kan ha det tungt ibland.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar